tisdag 30 juli 2013

Hårda tag på tillväxtkritiska kanten

Jag följer ett twitterflöde där Theo Papaioannou (Vägvalet) använder mycket hårda ord i debatt med Ulf Kamne (Miljöpartiet) och avslutar med detta.

Läs blogginlägg - Missförstånd och billiga insinuationer från

Det är hårda tag på den tillväxtkritiska kanten i politiken. Jag kan ju inte annat än att tycka att miljöpartiet tar poäng efter poäng. Jag är mer positiv till tillväxt än miljöpartiet men jag kan inte annat än att tycka att deras budskap är genomarbetat och hänger ihop. Däremot kombinationen att vara emot tillväxt men förespråka tillväxt av bilar det känns som en fullständigt katastrofal kombination. Ingen smart politik. Jag har ju sen tidigare ansett att Vägvalets hopkok av populistiska idéer borde få en ytterst kort period med genomslag i politiken. Det är jag nu ännu mer övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar