måndag 17 januari 2011

Varför så negativt om lärare? Stefan Wahlberg, Metro krönikör

Herr Wahlberg skriver krönikor i Metro och idag ansåg han att lärare hade "tomt mellan öronen" om det inte lät sig övertalas att ge elever högre betyg. Det är verkligen hög klass på dessa krönikor. Han används ofta som juridisk kommentatör av Metro och jag undrar om det han skriver då har samma låg nivå när det gäller trovärdigheten som detta svammel om skolpolitik. Jag undrar om inte det borde bli en stor varningsflagga för att läsa Metro och Stefan Wahlberg i synnerhet. Läs gärna mer hos Bombadill. Kortet nedan har jag lånat från hans blogg (det är allmänt tillgängligt för den som är positiv till lärare).


1 kommentar:

  1. Stefan Wahlberg svarade vänligt på mitt kritiska mail till Metros redaktion men han fortsätter förstås att göra det vanliga misstaget att fokusera på att klaga på de lärare som missköter sig istället för att fundera kring vilka förutsättningar alla engagerade och ambitiösa lärare behöver ha för att lyckas med ett svårt uppdrag.

    Jag läser på Wikipedia och inser att han har en stark position inom media vilket ju innebär att man tar en risk när man blir så arg som jag blev. Nu får jag hoppas att han har en öppen syn på kritik eller också inse att det finns fördelar med att jag fortfarande har en blogg med liten spridning.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_Wahlberg

    SvaraRadera