måndag 7 juli 2014

Min åsikt är väl lika viktig

Vägvalets ordförande Theo Papaioannou uttalar sig så här:



och andra nejsägare är inte sena med att hänga på:
Joakim Rosdahl:

Ett JA till #trängselskatt i #votegbg kommer att tolkas som fritt fram att strunta i göteborgarnas åsikter. "Se själva, vi visste ju bäst"


Jag tyckte att västsvenska paketet var förlösande, äntligen lyckas politikerna göra något rejält åt Göteborgs infrastruktur. Första gången på ett sekel. Även trängselskatten kändes helt rätt sätt att minska trängseln.

Jag accepterar att andra tyckte annorlunda och uppskattar demokratimöjligheten i att folkomrösta i frågan. Alla nej-beslut och vägval som gjorts av politikerna i decennier är dock minst lika mycket över våra huvuden som detta. Min ja åsikt i sakfrågan ska få påverka politikerna lika mycket som en nej-sägares och nästa gång hoppas jag vi får ett folkinititiativ för att politikerna ska åstadkomma mer, inte mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar