lördag 5 juli 2014

Börjar tro på ett JA men kollektivtrafiken behöver fortfarande försvaras

Nu kom då omsvängningen i opinionen äntligen: Hälften säger ja till trängselskatt och ta i trä nu tror jag Nej har hamnat i en brygga de inte kan ta sig ur. Det viktigaste skälet är att ju mer välinformerade Göteborgarna blir desto felaktigare upplevs skräckpropagandan från Vägvalet. En nej-kampanj från GT skulle kanske ändra på detta men skulle de verkligen vilja sätta sig i positionen att försvara detta efteråt när svårigheterna med ett nej blir uppenbara. När Göteborgs kollektivtrafikresenärer, minst 2/3 av oss, upptäcker hur mycket sämre dessa satsningar blir.

Kommer jag kunna släppa frågan? Nej knappast, då Vägvalet bestämt deklarerat att de ska fortsätta att bekämpa Västlänken och kollektivtrafiken. Jag älskar min bil och vill unna många människor den friheten men det är ju uppenbart att samhället går mot ännu färre har råd med bil. I det läget är knappast ett parti som vill bekämpa kollektivtrafiken något positivt för vår framtid då detta kommer att handla om att de bekämpa de svaga i samhället. Jag har en dragning åt blått men något så osolidariskt det måste man ligga långt till höger för att förespråka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar