söndag 22 juni 2014

Fy f... ingen trängselskatt idag

Att slippa en halvtimme med köande genom att betala 18 kronor motsvarar en timpeng på 36 kronor och det borde vara många som värderar sin tid mer än så. Själv har jag ett yrke där bilresa varje dag är svårt att få in i budgeten men där tidsvinsten i att någon annan kör också är viktig för mitt val av kollektivtrafik. Jag fascineras dock över att så många inte gläds mer över tidsvinsterna trängselskatten erbjudit oss. Det finns så många kombinationer med kollektivtrafik som ger både total tidsvinst och ekonomisk vinst i insparade bilkostnader. Jag reagerade också med "en skatt till" men har aldrig varit med om en skatt som innebär så lite uppoffringar som trängselskatten.


Nu satt jag i kön och tänkte f... ingen trängselskatt idag!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar