söndag 16 februari 2014

Vägvalet förstår bara egointresset?


Besökte Vägvalets sida och det är förstås inte snällt att ägna sig åt lyteskomik men bara en liten syrlighet kan väl få vara tillåtet

Det finns ett långt inlägg som tydligen fabricerats på natten och det kan väl förklara att författaren inte är så klartänkt. Han har tydligen väldigt svårt att förstå hur någon vanlig människa kan engagera sig i ja, tänk ett folkligt engagemang utan egenintresse, det var tydligen ett alltför abstrakt begrepp. Istället tänker han ut en avancerad konspirationsteori med pengar från Trafikverket. Citerar lite:

"samma team som skrivit varenda ord och att personerna sedan "fick" sig tilldelade repliker (som på film) växte sig starkare. T o m de medverkandes kläder såg "anpassade" ut. "

"...och kom fram till den enda möjliga förklaringen - sidorna är konstruktioner från början till slut - finansierade med våra skattepengar och bakom står konglomeratet Västsvenska paketet. Bortsett från Hansson är de andra moderatorerna antagligen utredare på Trafikverket.""


Jag Jan Lenander är bilägare, gymnasielärare och och har inget egointresse i sakfrågan utan mitt engagemang i Ja har hela sitt ursprung i att jag avskyr att viktiga beslut ska fattas på en grund av desinformation. Jag känner de tongivande personerna i nätverket och menar att alla är med av helt ideella skäl.



PS. Påminner om Trolleriskolan vägvalet. ;-)

1 kommentar:

  1. Jag citerar Flisa Lisa från Vägvalets FB grupp:

    "med hjälp av SIFO, fått fram denna siffra förvånar mig icke. Å att den av en händelse publiceras i GP, ännu mindre förvånande!! Hur många rövslickare finns det i Göteborg, skulle vara mer intressant att veta"

    SvaraRadera